Síň slávy | Hráči | 1.liga | 2.liga | 3.liga | 4.liga | Výsledky | Pohár České pošty | Návod | Opustit hru

* novinky od roku 2013 jsou označeny červeně

CÍL HRY

1) získat víc peněz, než soupeři
2) dostat se jako hráč do první ligy
3) založit vlastní fotbalový klub
4) dostat svůj fotbalový tým do první ligy a vyhrát s ním co nejvíc trofejí
5) dobře se při hře bavit a nezbláznit se z toho :-)

ZÁKLADNÍ PRAVIDLA

Administrátor a zástupci admina

1) administrátor a majitel hry (prima.kluk) a jeho zástupci mají absolutní rozhodovací právo
2) jejich rozhodnutí nikdo nemá právo nepřiměřeně napadat
3) oba (admin i zástupce) mají právo mazat příspěvky v diskusích a zároveň napomínat hráče
4) pokud jejich rozhodnutí hráči neakceptují a dožadují se velké pozornosti k danému tématu, hrozí jim trest
5) admin i zástupce mají právo komukoli okamžitě udělit bobříka mlčení
6) admin či zástupce může udělit odměnu hráči, který upozorní na „díru” v systému a má také právo potrestat hráče,
který takovou „díru” zneužije

Je přísně zakázáno

1) poskytovat heslo ke svému účtu jinému člověku
2) "loudit" po hráčích peníze, psát hromadné prosby (tím myslím víc než 3 za měsíc), aby hráči někomu peníze poslali
3) "loudit" peníze v diskusi a jakkoli o peníze v diskusích žádat jiné hráče
4) používat vulgární slova, stejně jako neúplná vulgární slova u nichž je jasný význam (např. kkt, k*k*t, d*b*l,...)
5) "spamovat" či psát reklamy (v diskusi i ve vzkazech) nebo jinak nevhodně otravovat hráče
6) jakkoli slovně napadat admina nebo zástupce (na slušně položené argumenty samozřejmě reagujeme)
7) napadat admina či jeho zástupce zvláště za výsledky zápasů, systém přepočtu zápasů je stejný pro všechny bez výjimky
8) používání anonymizéru či programu pro potlačení skutečné IP adresy
9) umisťovat na svůj profil jakoukoliv jinou fotografii než svou vlastní
10) mulťáctví, tedy hra dvou a více hráčů z jednoho PC, nebo registrace dvou herních profilů jedním hráčem

Tresty a postihy

1) tým, který si bude opakovaně stěžovat na výsledky zápasů, přijde kontumačně o všechny body získané v aktuální sezóně
2) za prokazatelně nemístné "loudění" peněz (v diskusi i v poště) může být hráči udělena pokuta, případně vyhazov
3) za používání vulgárních slov a to i neúplných (s jasným vulgárním významem) hrozí hráči bobřík mlčení, pokuta či smazání účtu
4) za jakékoliv slovní napadání admina nebo zástupce v diskusi hrozí okamžité smazání účtu
5) přísný trest hrozí i hráčům, kteří na svůj profil umístí cizí fotografii
6) použití anonymizéru či programu pro potlačení skutečné IP adresy se trestá smazáním účtu a zablokováním přístupu
7) pokud hráč nerespektuje rozhodnutí admina či jeho zástupce hrozí mu "bobřík mlčení"
8) bude-li někdo opakovaně porušovat pravidla, bude natrvalo zablokovaná jeho IP adresa pro všechny verze této hry

HRÁČ

Možnosti hráče ve hře

1) z jednoho PC může hrát jen jeden hráč a jen na jedné národní verzi (CZ, SK, ANGL.), k mulťáctví tohle fakt svádí skvěle
2) pokud máte doma dva počítače, mohou hrát dva různí lidé (každý vždy ze svého PC)
3) z jedné IP adresy smí hrát víc lidí, ale každý na jiné lize
4) v každé verzi hry může být maximálně 600 hráčů s aktivními účty
5) každý hráč je reálná postava (žádní hráči roboti) a může si na profil umístit vlastní fotku, ta má platnost 2 roky a
poté ji systém odstraní
6) pokud se 30 dní dotyčný hráč nepřihlásí, automaticky jeho virtuální postavička zmizí a jeho účet ve hře je smazán
7) každý nováček dostává příspěvek na hraní ve výši 300,-KF po dobu prvních deseti dní od své registrace
8) každý nováček se musí učit (trénovat) !!! a každý den kdy se učí (nehraje v týmu), rostou všechny jeho dovednosti o 2 procenta
9) nováček se může přihlásit jen do týmu čtvrté ligy (na třetí, druhou a první mu totiž chybí zkušenosti), pokud není v týmech
místo, nezoufejte, jistě se brzy nějaké uvolní (třeba díky trestným kartám ...)
10) nechá-li se najmout do týmu, hraním si zlepšuje o 2% znalosti jen té profese kterou právě hraje a ostatní profese o 1% klesají
11) hráč musí jíst, denně mu klesá sytost o 3% a klesne-li pod 50% , bude to mít jistý negativní vliv na jeho výkon v zápase
12) když hráči klesne sytost na nulu, nají se v systémové hospodě za 9999,-KF (doplní i +0,5 kg)
13) nehraje-li hráč v týmu, může se nechat najmout na práci a vydělat si tak peníze (podmínka registrace do hry min.před 10.dny),
v té době se ale nemůže nastoupit do žádného týmu, ale může se učit (trénovat)
14) každý den se hráč v týmu s ostatními lépe sehraje (konkrétně o 4 %), ale aby s týmem zápas odehrál, musí být najat před 20.
hodinou, později najatí hráči odehrají až zápas dalšího dne
15) když váš tým vyhraje, vaše psychika (čili vnitřní vyrovnanost, pohoda) se zlepší o 2 % , ale při prohraném utkání klesne o 2% a
při remíze o 1% (pokud hráč nehraje, psychika se nemění)
16) pokud tým kdykoli opustíte (i nechtěně), sehranost při vstupu do nového týmu spadne na nulu a psychika klesne o 20%
17) když však vstoupíte do stejného týmu, kde jste již tuto sezonu hrál(a), sehranost spadne jen o 50% a psychika neklesá
18) jestli si zvolíte svůj oblíbený tým, majitel tohoto týmu vás smí najmout kdykoli, pokud zrovna už nehrajete
19) každý den hráč získává možnost naučit se další své schopnosti (náhodně 2 až 7 bodů)
20) přidělením nasbíraných bodů (maximálně 20) určí, kterou schopnost si zlepší (1 je nejméně a 20 je maximum)
21) i hráči zapomínají, proto může (a nemusí) každá schopnost denně klesnout o 1 bod (minimálně však na číslo 1)
22) proto je dobré body schopností přidělovat s rozmyslem (třeba se podívat jak to dělají ostatní zkušenější nováčci ... )

Dovolená

1) v každém kalendářním roce může hráč jednou odejít na dovolenou (nastavuje se v profilu)
2) během dovolené je hráč plnohodnotným členem týmu, jen mu nepřibývají a ani neubývají žádné schopnosti
3) na dovolené se vždy hráč nají dosyta, pokud je na ní víc než 24 hodin
4) dovolená je časově neomezená, ale je nutné se vrátit zpět do hry během následujících šesti měsíců
5) po odchodu na dovolenou se následující přihlášení na účet bere automaticky jako návrat z dovolené a nelze na ni znovu nastoupit

Postup do vyšší ligy

1) každému hráči se po určité době trénování otevře 3. liga a to díky znalostem (min.80% jedna nebo součet všech),
2) do vyšších 2.a 1.ligy ale může postoupit už jen s klubem ve kterém hraje
3) pro hráče 3.ligy je tedy důležité být na konci sezony (před a po 18.kole) v sestavě týmu, který postoupí do vyšší ligy
4) stanete-li se jednou hráčem vyšší ligy, už vám to zůstane nastálo
5) hrát můžete v lize, kterou máte na profilu napsanou a v jakékoli nižší (hráč nejvyšší ligy ve všech)

Karty žluté a červené

1) jako ve skutečnosti může každý hráč dostat žlutou a červenou kartu
2) na jeho profilu se mu pak karty sčítají (i červené, ty jsou v profilu označeny také žlutě)
3) stejně jako v reálu za celkem 4 žluté karty následuje trest: příští kolo nesmí hráč hrát
4) po 4 žlutých kartách, když hráč neopustí tým, systém ho před zápasem z týmu "vyhodí"
5) zároveň se po 4 žlutých kartách postava ani nemůže ten den učit (další den zase ano)
6) když si hráč odpyká trest (jeden den nehraje), 4 žluté karty mu z profilu zmizí

Taktika hráče

1) ve svém profilu každý hráč může zvolit taktiku, s jakou bude hrát příští zápas (nejpozději do 20.hodiny)
2) hrát s rozvahou znamená hrát zápas pěkně takticky a zbytečně nefaulovat, znak:
3) hrát agresivně znamená okamžitě vyběhnout proti hráči s míčem a střílet na bránu z každé pozice, znak:
4) nepouštět se do soubojů znamená vyhnout se střetům, aby hráč nedostal žlutou kartu, znak:
5) u agresivní hry máte o něco větší šanci dát gól a větší šanci dostat žlutou nebo červenou kartu
6) pokud se nepouštíte do soubojů, je téměř nulová šance dát gól, nedostanete kartu a naučíte se jen 1% za zápas
7) na brankáře nemá taktika žádný vliv, rozhodují jen procenta jeho zkušeností

Najmutí do týmu a jeho opuštění

1) ve svém profilu každý hráč může určit, zda se chce nechat najmout
2) v případě, že bude mít na profilu "ANO", majitel jakéhokoli klubu ho může kdykoli angažovat do týmu
3) je to vhodné hlavně v případě žlutých karet, kdy majitel klubu vyhodí náhradníka a najme zpět svého oblíbeného hráče
4) pokud fotbalistu najme, na jeho profilu u hlášky "k najmutí" se "ANO" změní v "NE"
5) když majitel týmu nějakého hráče najme, může ho vyhodit nejdřív až druhý den
6) žádný klub, jehož majitelem je systém, sám hráče nenajímá a ani nevyhazuje
7) najmutí funguje jen u hráčů, kteří nikde nehrají
8) opustit tým ale může hráč dobrovolně jen na konci sezony nebo v polovině (a to i když je najatý majitelem)
9) vyhodit však hráče může majitel týmu kdykoli (systém však hráče nikdy nevyhazuje)
10) výjimkou jsou hráči v systémových týmech, ti mohou tým opustit kdykoli

Inzeráty, jejich vkládání a přijímání

1) každý hráč má možnost si také prohlédnout volné inzeráty a pokud splňuje podmínky, může inzerát zdarma přijmout
2) hráč ale smí přijmout jen jeden inzerát za sezonu, další mu přijmout nepůjde
3) majitel může vypsat inzerát na libovolné (i obsazené) místo ve svém týmu, po přijetí systém vyhodí stávajícího hráče
4) vložení libovolného inzerátu na 11 míst v každém týmu je pro majitele zdarma každou sezonu
5) jakákoli změna zveřejněného inzerátu ale stojí 2000,- KF
6) zrušit inzerát úplně nelze, jde ale změnit parametry inzerátu na nereálné (200 bodů schopností hráčských i brankářských)
7) všechny inzeráty se však samy ruší novou sezonou

Vzkazy a diskuse

1) s každým hráčem si můžete psát vzkazy nebo se všemi si psát v diskusi
2) vzkazy i příspěvky z diskuse z historie zmizí samy po 30ti dnech
3) každý vzkaz se dá uložit kliknutím (po jeho rozevření) na ikonu diskety
4) uložené vzkazy zmizí až po roce (nebo je můžete ručně smazat)
5) pokud vás nějaký hráč otravuje, můžete vzkazy od něj blokovat kliknutím na ikonu ignorace
6) šedým písmem je ve vzkazech napsáno, na co hráč vlastně odpovídá
7) v diskusi může 5 minut po vložení autor příspěvky editovat tlačítkem a nebo mazat tlačítkem
8) posílání reklamních vzkazů okamžitě trestám všemi dostupnými prostředky

Bobřík mlčení

1) v diskusi je potřeba chovat se slušně
2) pokud začnete v diskusi většině hráčům vadit, může kdokoli vyvolat hlasování o udělení bobříka mlčení třeba vám
3) pokud s udělením bobříka souhlasí minimálně 40 hráčů, dostanete trest
4) pokud jste potrestáni bobříkem mlčení poprvé, nepůjde vám 3 dny přispívat do veřejné diskuse
5) pokud jste potrestáni bobříkem mlčení podruhé, nepůjde vám 8 dní přispívat do veřejné diskuse
6) pokud jste potrestáni bobříkem mlčení minimálně potřetí, nesmíte 20 dní přispívat do veřejné diskuse
7) je přísně zakázáno shánět hlasy pro bobříka mlčení pomocí vzkazů, ICQ, emailů, atd... trestat to budu právě udělením bobříka
8) bavit se o udělení bobříka mlčení (o hlasování pro někoho) můžete jen v diskusi (aby to bylo průkazné)
9) hlasování o udělení bobříka mlčení se restartuje vždy buď se začátkem nové sezony nebo po odhlasování bobříka někomu

Dopingové kontroly

1) v této hře se dají použít i různé virtuální medikamenty ke zlepšení výkonnosti hráče
2) zjistí-li dopingová kontrola požití steroidů za posledních 24 hodin, hráč dostává stop na 1 zápas a pokutu 40.000,- KF
3) pokud dopingová kontrola zjistí požití antidepresiv, pokuta za to není, ale nalomená psychika takového hráče klesne o polovinu
4) dopingovým kontrolorem se může stát každý hráč registrovaný déle než 50 dní (i vlastník týmu či továrny i hráč najatý na práci)
5) kontrolor si tak může přivydělat, pokuta jde do jeho kapsy mimo daňě 30% (12000,- KF) systému, kterou ale V.I.P. hráči neplatí
6) dopingového kontrolora vybírá čistě náhodně systém ze všech registrovaných zájemců (protesty proti náhodě nejsou přijímány)
7) dopingový kontrolor je anonymní a vždy pouze jeden, střídá se automaticky po polovině sezony a může být systémem náhodně
vybrán i tentýž několikrát po sobě
8) kontrolu může provést zvolený hráč jen v případě, že od poslední kontroly uběhlo alespoň 24 hodin
9) zkontrolovat je možné libovolného jednoho hráče (klidně opakovaně, vždy ale musí být zachován zmíněný odstup 24 hodin)
10) nabízené úplatky a ovlivňování kontrolorů bude v případě prokázání řádně potrestáno
11) kontrolor nemá povinnost přistiženého kontrolovat, což umožňuje stát se jím i majitelům týmů (je logické čekat, že nepůjdou
proti vlastním), avšak proto systém volí kontrolora po půli sezony znovu
12) výsledek kontroly je ihned systémem oznámen jak kontrolovanému hráči tak i kontrolorovi a to i když je nález negativní
13) zvoleného kontrolora ihned systém automaticky sám osloví vzkazem (není možné nezjistit získání funkce)

FYZICKÉ PŘEDPOKLADY

Výška

1) každý hráč má výšku, kterou zadal při registraci do hry a ta je neměnná (nejnižší v této hře 169 a nejvyšší 186)
2) hráči s výškou do 173cm jsou přímo zrozeni pro pozici záložník a učí se tento post o +1 procento za den rychleji
3) hráči s výškou od 174cm do 178cm jsou přímo zrozeni pro pozici obránce a učí se tento post o +1 procento za den rychleji
4) hráči s výškou od 179cm do 183cm jsou přímo zrozeni pro pozici útočník a učí se tento post o +1 procento za den rychleji
5) hráči s výškou od 184cm jsou přímo zrozeni pro pozici brankář a učí se tento post o +1 procento za den rychleji
6) výhody v rychlosti učení fungují jen v okamžiku, kdy hráč nehraje a skutečně se jen učí (může však pracovat v továrně)
7) když však někdo zvládne naučit se konkrétní post, má pak úplně stejné možnosti jako ten, kdo byl pro tento post přímo zrozen
8) výška pak nemá žádné další pozitivní či negativní vlastnosti na hru, promítá se však do BMI (body mass indexu)

BMI (body mass index)

1) každý hráč si musí konzumací konkrétních potravin hlídat svoji váhu
2) přijme-li hráč práci v továrně na jednu noc, ztrácí ihned 0,1 kg své váhy za každou přijatou noc v továrně
3) každým zápasem s šedou taktikou ztrácí hráč 0,1 kg své váhy
4) každým zápasem se zelenou taktikou ztrácí každý hráč (a brankáři) 0,2 kg své váhy
5) každým zápasem s červenou taktikou ztrácí hráč 0,4 kg své váhy
6) denně každý hráč ztrácí 0,1 kg své váhy během noci
7) indikátorem správné váhy je i graficky interaktivní ikona (v profilu hráče) vedle vaší váhy a výšky vlevo
8) čím větší BMI, tím silnější postava je při zápasu (silnější než "třasořitky"), nesmí však překročit hranici obezity
9) nejideálnější hodnota BMI je v červené hodnotě (BMI kolem 23), větší či nižší pak hráč mírně ztrácí
10) vliv hmotnosti na výkon při zápase je jen 5% celkového výkonu konkrétního hráče
11) příklad: hodnota BMI kolem 23 = zlepšení hráče při zápase o 5%,... BMI 20 nebo 24 = zlepšení o 2,5%,... BMI 18,5 a 24,9 = zlepšení 0%
12) postava hráče je totálně podvyživená, pokud klesne hodnota BMI pod 18,5
13) postava hráče je obézní, pokud stoupne hodnota BMI nad 24,9
14) kdo bude obézní a nebo naopak podvyživený, systém před výpočtem zápasů vždy změní jeho taktiku pouze na šedou
15) kdo bude příliš podvyživený (pod 9,5) nebo příliš obézní (nad 33,9), postava ztratí veškerou energii, avšak nabere normální váhu
16) hodnota BMI se vypočítává automaticky podle standardního vzorce BMI = tělesná váha(kg) / tělesná výška ²
17) kdo je na dovolené (klikne-li hráč na tuto funkci) neztrácí hmotnost a ani ji nenabírá

Energie

1) každý hráč má omezenou energii, když bude hodně hrát a hodně pracovat přes noc v továrně, vyčerpá se
2) odehraný zápas se šedou taktikou nesebere hráči nikdy žádnou energii
3) odehráním zápasu se zelenou taktikou každý hráč (a brankáři) ztratí 1% energie
4) odehráním zápasu s červenou taktikou hráč ztratí 2% energie
5) každou přijatou prací v továrně ztratí hráč ihned 1% energie za každou jednu přijatou noc v továrně
6) vliv energie na výkon při zápase je jen 5% celkového výkonu konkrétního hráče
7) příklad: hráč se 100% energií = zlepšení hráče při zápase o 5%,... 50% energií = zlepšení o 2,5%,... 1% energií = zlepšení 0%
8) hráč může vypitím buď energy drinku, kávy nebo vitamínového nápoje získat maximálně 1% energie, navíc to funguje jen 1x denně
9) každou noc při přepočtu přibude automaticky (jakoby spánkem) 1% energie každému hráči
10) kdo ztratí veškerou energii (bude-li mít 0%), ztratí dovednosti brankáře, obránce, záložníka, útočníka a úplně všechny schopnosti hráče
11) kdo je na dovolené (klikne-li hráč na tuto funkci) neztrácí energii a ani ji nenabírá


ZÁPASY

Průběh zápasů

1) vše pro konkrétní zápas je třeba nastavit do 20.hodin, mezi 20. - 21.hodinou se hráči připraví k zápasům dvou klubů stejné ligy
2) rozpis zápasů funguje jako ve skutečné lize = každý s každým (doma i venku)
3) virtuální jedna fotbalová sezona trvá 18 dní = 18 kol
4) první dva týmy po sezoně vždy postupují do vyšší ligy (poslední dva sestupují do nižší)
5) za vyhraný zápas získá tým 3 body, za remízu 1 (jako ve skutečnosti)
6) počet gólů za zápas není nijak omezený
7) tým bez brankáře dostane kontumačně 3 góly a hra se nehraje, bude-li to vinou domácích, diváci dostanou zpět peníze
8) tým s méně než 7 hráči dostane také kontumačně 3 góly a hra se nehraje, půjde-li o domácí, diváci dostanou zpět peníze
9) zápas závisí na sehranosti a psychice hráčů, čím lepší jsou, tím větší mají držení míče a šance na gól
10) aby gól padl, musí hráči mít určité schopnosti (ty jsou vidět na profilu)
11) hraje-li hráč agresivně, každá schopnost vzroste o 2 body, ale šance na obdržení karet během utkání výrazně vzroste
12) hráč s taktikou "nepouštět se do soubojů" hraje stejně (špatně), jako hráč se schopnostmi na bodu 1
13) schopnosti se na hřišti projeví jen, pokud hraje hráč na pozici, kterou ovládá
14) ovládá-li určitou pozici (např.záložníka) jen na 50%, i své schopnosti využije jen na 50%
15) slabší tým častěji fauluje, červená taktika je pak sice účinnou zbraní, ale velmi nebezpečnou (silnější bývají víc v pohodě)
16) body za výhru i peníze hráčům přijdou až po přepočtu (mezi 3. a 4.hod. ráno)

Zvláštnosti během nebo po odehrání posledního 18. zápasu sezony

1) než začne nová liga, hráči můžou z týmu odejít, ale nemůžou se k žádnému přidat
2) hráče do týmu nemůže přidat ani jeho majitel, ten je po závěrečném 18.kole nemůže ani vyhodit
3) příští večer neproběhne žádný zápas, změní se jen týmy v lize (dva postoupí a dva klesnou)
4) při bodové shodě rozhoduje rozdíl počtu vstřelených a obdržených gólů
5) po 18.kole se zároveň žádný hráč nic nenaučí (ani žádná procenta znalostí neubudou)
6) hlídejte si žluté karty, abyste před klíčovým 18.zápasem byly součástí vašeho oblíbeného týmu
7) po 18.kole už je jedno, kolik máte karet, systém vás z týmu už nevyhodí
8) se začátkem nové ligy se zároveň všem mažou získané žluté (samozřejmě i červené) karty
9) hráči v týmu, který postupuje, smí hrát v dalších sezónách ve vyšší lize
10) všechna tato opatření začínají platit na vteřinu přesně po 17.kole (před 18.kolem) ve 20 hodin večer

Pohár (doplňková hra)

1) pohár se hraje v průběhu jediného dne hned na konci sezony (po 18.kole)
2) systém si bere taktiku a všechny informace o týmu z 10.00 dopoledne před prvními pohárovými zápasy
3) nepostupující týmy 3.ligy a 4.ligy hrají nejdřív předkolo (ostatní vstupují do 1.kola rovnou)
4) o tom, kdo hraje doma a kdo venku, rozhoduje los
6) hraje se v 10 dop.předkolo, ve 12 hod.1.kolo, ve 14 osmifinále, v 16 čtvrtfinále, v 18 semifinále, ve 20 finále
7) hráčům v poháru neskáčou na profil karty
8) nelze zjistit, kdo v těchto pohárových utkáních dal gól
9) vítězům náleží odměna (hráčům 20.000,- a majiteli týmu 50.000,-) a druhému týmu (hráčům 7.000,-)

VLASTNÍ TÝM

Založení týmu (s vlastním názvem, s vlastním logem)

1) založit vlastní tým si může každý, pokud získá dostatek financí (může vlastnit i libovolný počet týmů, pokud na to má)
2) samotné založení týmu stojí 300.000,-KF (částka pak jednorázově zmizí z účtu) a je třeba počítat s rezervou na další výdaje
3) tým musí mít reálný název (musí nyní existovat) a je možné zadat výhradně zkratku typu SK (a podobně) + 2 slova
4) tým ve hře existující je možné založit, jen pokud ho vlastní systém nebo hráč o něj přijde po 18.kole po poháru (20 hod.)
5) majitel klubu rozhoduje o platech i pokutách všech hráčů
6) majitel týmu může dát maximální plat, který se rovná stodvacetině jeho majetku (vždy ale může dát částku až 200,-KF)
7) majitel týmu může dát maximální pokutu (zápornou částku), která se rovná nabízené (samozřejmě kladné) částce za výhru
8) měnit platy a pokuty pro hráče je možné jen před prvním kolem a v půli ligy (mezi 9.a 10.kolem)
9) majitel může kdykoli (bez udání důvodu) jakéhokoli hráče vyhodit
10) majitel může zároveň kdykoli hráče sám najímat (pokud oni s tím souhlasí)
11) hráčům platí majitel ze své kapsy (pokuty od hráčů mu jdou na jeho konto)
12) v týmu jsou i neviditelní systémoví zaměstnanci (trenér, skauti, maséři, fyzioterapeuti), celkem jich je 10
13) těmto zaměstnancům platí každé kolo (bez ohledu na výsledek) 50% částky, kterou nabízí hráčům za případnou výhru
14) majitel vydělává návštěvou na stadionu (a to pouze, pokud jeho tým hraje doma)
15) rozhodující je proto počet fanoušků jeho týmu i týmu aktuálního soupeře a kapacita stadionu
16) každý divák (fanoušek domácího týmu i fanoušek soupeře) zaplatí za návštěvu zápasu


ceny vstupenek na utkání

zápas

cena za osobu

1.ligy

5,- KF

2.ligy

3,- KF

3.ligy

2,- KF

4.ligy

1,- KF


17) při každé výhře získá tým 50 fanoušků, každou prohrou jich ztrácí 33 a každou remízou ztrácí 11 fanoušků
18) hlídejte, jestli máte dost velký stadion, aby se vám tam fanoušci vešli
24) na začátku každé ligy mohou vzniknout maximálně dva soukromé týmy, ty nahradí posední dva týmy poslední ligy
25) pořadí týmů se v případě, že mají stejný počet bodů, stanoví podle lepšího brankového rozdílu a když je stejný, vzájemná bilance
26) je-li náhodou v poslední lize systémový tým se stejným názvem, jako někdo žádá, dostane ho dotyčný ihned na začátku sezony
27) poslední dva týmy poslední ligy po každé sezoně zaniknou, i když jsou soukromé
28) pokud má kterýkoli tým postoupit do nejvyšší ligy, může si postupovou licenci (po 18.kole) ponechat a nebo prodat
29) přijetím nabídky se týmy prohodí ve svých ligových tabulkách (jeden nahradí druhého) ... dávejte proto pozor, kam tým pošlete
30) koupením licence do nejvyšší ligy se stanou i z hráčů v týmu hráči nejvyšší ligy
31) pokud má majitel ke svému týmu i vytvořené speciální webové stránky, může odkaz na tyto stránky uveřejnit
32) tým je možné také koupit od jiného majitele minimálně za 250.000,-KF (daň z prodeje týmu činí 20%)
33) je také možné sestoupit do nižší ligy ve prospěch týmu vlastněného systémem v nižší lize (nedostane se ale do úplně poslední ligy)
34) žádné další prohazování týmů (kromě sestupu ve prospěch systému či prodej postupové licence do nejvyšší ligy) není povoleno

Kapitáni týmů

1) každý majitel klubu si může zvolit jednoho hráče jako kapitána týmu (pouze z řad hráčů v sestavě)
2) majitel může změnu kapitána provést kdykoli (24 hodin denně)
3) kapitán může působit na spoluhráče a ovlivňovat jejich taktiku před zápasem (potřebuje k tomu ale souhlas majitele)
4) v jednom týmu smí kapitán ovlivnit taktiku maximálně 5x u libovolného hráče každou sezonu (poté ho hráči budou ignorovat)
5) pokud kapitánovi nejde měnit taktiku a má to od majitele povoleno, možná už taktiku v konkrétní sezoně měnil jiný kapitán
6) kapitánovi může majitel svěřit také najímání a vyhazování hráčů (majitel ale pak musí počítat s určitým rizikem)
7) dojde-li ke sporu a kapitán bude podnikat kroky proti majiteli týmu a třeba vyhazovat hráče, nikdo už to nevrátí zpět
8) opustí-li kapitán tým, zůstává stále jeho kapitánem i se všemi pravomocemi, dokud majitel nezvolí kapitána nového
9) u systémových týmů kapitáni nejsou žádní (výjimkou jsou týmy, které dříve majitele měly a ten kapitána zvolil)
10) není možné být kapitánem více týmů (platí nejnovější zvolení za kapitána)

Stadiony

1) každý majitel klubu si musí nejprve pořídit stadion, aby měl zisky z návštěvy při zápasech
2) utkání, které se hraje na domácím stadionu, navštíví fanoušci obou týmů, které se utkají
3) je-li stadion málo atraktivní, přiláká méně fanoušků a naopak
4) každý stadion denně stárne o 2%, je potřeba provést čas od času opravy
5) pokud stav stadionu klesne na 0%, město na vlastní náklady postaví nejmenší možný (městský) stadion

typy stadionů

název stadionu

přiláká fanoušků

kapacita

oprava 1%

pořízení

městský

60%

800 diváků

0,- KF

4.800,-KF

větší městský

90%

2000 diváků

180,- KF

18.000,-KF

luxusní městský

120%

3000 diváků

360,- KF

36.000,-KF

prvoligový

60%

7000 diváků

420,- KF

42.000,-KF

moderní prvoligový

90%

8000 diváků

720,- KF

72.000,-KF

vyhřívaný prvoligový

120%

10000 diváků

1200,- KF

120.000,-KF

maxistadion

60%

15000 diváků

900,- KF

90.000,-KF

blue

90%

20000 diváků

1800,- KF

180.000,-KF

night star

120%

40000 diváků

4800,- KF

480.000,-KF

wembley

150%

80000 diváků

12000,- KF

1.200.000,-KF

PENÍZE

Jak získat peníze

1) každý klub dává finanční odměny za výhru
2) každý klub zároveň ale může své hráče pokutovat za špatný výkon
3) za celkové vítězství v nejvyšší lize je odměna 50.000,- KF pro každého hráče (musíte být v sestavě 24 hodin po 18.kole)
4) za celkové druhé místo v nejvyšší lize je odměna 20.000,- KF pro každého hráče
5) odměnu 15.000,- KF dostane na konci každé sezony brankář týmu v nejvyšší lize, který dostal nejméně gólů
6) odměnu 15.000,- KF dostane nejlepší útočník, obránce i záložník na konci každé sezony (po 18.kole ve 20 hodin)
7) u volby nejlepšího hráče musí být 100% znalostí, pak rozhodují góly, při shodě psychika (při další shodě sehranost)
8) kdo má na svém účtě víc než 5 000 000,- KF, platí každou noc milionářskou daň ve výši 0,5 % z částky převyšující tuto sumu
9) kdo se dostane na částku -10.000,- KF, přichází o vše (znalosti, kluby, továrny...) a zkrachuje, ale může začít hrát znovu

Převody peněz

1) každý hráč smí (maximálně 3x během jediného měsíce) poslat někomu libovolnou částku (jednorázově max. 100000,-KF)
2) omezení transakcí je zavedeno proto, aby nenahrazovalo v týmech platy (od platů se totiž odvíjí částky odváděné zaměstnancům)
3) najde-li přesto majitel týmu cestu, jak pomocí převodů peněz nahrazovat platy, bude adminem řádně potrestán
4) každý převod podléhá 10% dani (minimálně částce 10,-KF)
5) každý si musí uvědomit, že poslanou částku už nemusí od hráče dostat zpět
6) i kvůli tomu je nutné pečlivě hlídat svůj účet, aby k němu nikdo jiný neznal heslo

Půjčky peněz

1) pokud si chcete půjčit od někoho peníze, podejte žádost a bude-li úrok zajímavý, možná vám nějaký jiný hráč peníze půjčí
2) půjčku je možné splatit minimálně za týden, maximálně však za 30 dní
3) půjčit si může jen hráč, který už hraje alespoň 50 dní a může mít aktuálně vždy maximálně 1 půjčku
4) kdo si půjčí, nemůže po dobu půjčky posílat nikomu peníze
5) půjček je možné přijmout (to znamená půjčit někomu) kolikrát chcete
6) kdo půjčuje, dělá to na své riziko a může o peníze i přijít, například když dlužník zkrachuje nebo je zrušen pro porušení pravidel
7) peníze se vrací na účet půjčujícího automaticky v den splatnosti i s úrokem (existuje-li ještě hráč, který si půjčil)
8) nemá-li hráč (který si půjčil) na svém kontě dostatek peněz, systém mu odebere částku jen do -10.000,-KF a hráč zkrachuje
9) pokud hráč zkrachuje, úplně všechny jeho týmy, továrny, zboží i žádosti o týmy převezme hráč, který mu peníze půjčil
10) po bankrotu hráč získá dalších 30 dní na to, aby splatil zbytek půjčky
11) z čistého zisku z půjčky je odvedena systému daň ve výši 20% (minimálně však 10,-KF, hráči V.I.P. ale daně neplatí)
12) úrok z půjčky může být maximálně 50%

Továrny (zvláštní druh podnikání ve hře)

1) dodávají hráčům potraviny a další výrobky
2) továrnu si může zařídit kdokoli, kdo má na svém kontě 300.000,-KF
3) továrny mohou také zaměstnávat hráče, kteří mohou zároveň hrát i v týmu (podmínkou je registrace hráče minimálně před 10ti dny)
4) každou přijatou prací v továrně ztratí hráč ihned 1% energie za každou jednu přijatou noc v továrně
5) za jednu noc může jedna továrna vyrobit jen jedno zboží, pokud má dostatek surovin
6) zboží přibude vlastníkovi továrny k jeho majetku vždy krátce po přepočtu
7) je potřeba pamatovat na to, že každé zboží denně stárne a až zestárne na nulu, tak zmizí
8) každým umístěním zboží do obchodu ztratí každé zboží 10% své kvality bez výjimky
9) systém 1x denně mezi 7. a 20.hod. náhodně vloží malý počet zboží do obchodů, aby bylo co jíst a také dostatek surovin
10) některé zboží je však značně nedostatkové (např. záhadná chemikálie, prase, kráva) a systém dodává jen omezené množství
11) systémoví zaměstnanci se také chodí najíst, vybírají si nejlevnější potraviny na trhu téměř každou hodinu

Tiskárna (zvláštní druh podnikání ve hře)

1) majitel tiskárny vydává noviny
2) hráči si mohou noviny za uvedenou cenu přečíst (za jeden článek platí ale jen 1x)
3) systém přispívá vydavateli na noviny stejnou částkou (max. 100,- KF) za každého čtenáře
4) říká se, že "není nic staršího, než včerejší noviny", ale tady noviny mizí až po týdnu
5) akceptují se hry stylu: v novinách je fotka, kdo pozná obličej, vyhrává určitou sumu
6) akceptují se také různé křížovky v novinách
7) akceptují také soutěže: v novinách je sportovní událost a kdo uhodne výsledek, vyhraje, atd...
8) reklama v novinách je povolena pouze na věci uvnitř fotbalového manažera (nikoli na externí stránky, pokud nejsou klubové)
9) za text si ručí majitel tiskárny sám a nese i případné následky (třeba krádež - stačí citovat zdroj)
10) kdo noviny zkopíruje a uvede jinde hráčům k přečtení, je tato krádež trestána blokací účtu

V.I.P. hráči

1) V.I.P. hráči jsou nejoddanější, svým statutem dávají najevo, že denně přispívají částkou přibližně 1,-Kč na provoz hry
2) systém takovým V.I.P. hráčům denně přispívá na hraní částkou 500,-KF
3) největší výhodou V.I.P. členů jsou nulové daně při převodu peněz nebo získání peněz z půjčky či prodeje bonusů
4) V.I.P. hráč nebude mít problém se sdílenou IP adresou (její kontrola při jeho přihlášení neprobíhá)
5) V.I.P. hráč má dvojnásobně víc povolených kliknutí za hodinu (místo 300 / hod. celkem 600 / hod.)
6) V.I.P. hráč je osvobozen od placení milionářské daně, což je půl procenta u těch, kteří mají na kontě víc než 5 milionů KF
7) je ale stále nutné pamatovat, že není možné chodit z jednoho PC na dva účty (a to ani na jinou verzi hry), ani V.I.P.
hráč nesmí být mulťák
8) i V.I.P. musí dodržovat pravidla hry stejně, jako ostatní hráči (především jde o slušném chování vůči hráčům i tvůrcům hry)
9) budete-li mít V.I.P. hráč technické problémy ve hře, pomohu mu s nimi dřív než ostatním

BONUSY

1) BONUSy jsou speciální odměnou pro hráče
2) BONUS se dá získat zasláním finančního daru na provoz hry, je však nevymahatelný
3) poslání příspěvku na provoz hry neznamená automaticky nárok na BONUS, ten je pouze mimořádnou odměnou hráčům
4) za BONUS lze založit statut V.I.P. hráče
5) BONUS lze směnit s někým jiným za peníze ve hře
6) BONUS lze směnit se systémem za 20.000,- KF
7) za BONUS lze vytvořit 50 zaměstnanců v libovolné své továrně
8) za BONUS lze získat 7 kusů záhadných chemikálií (vhodné pro lékárny)
9) za BONUS si můžete změnit přezdívku (změna bude ale oznámena veřejně v diskusi)
10) za BONUS lze získat jednu dovolenou ročně navíc
11) za BONUS lze získat možnost hrát ve vyšší lize bez nutnosti postupu s týmem
12) za BONUS lze zrušit postavenou továrnu, získáte 100.000,-KF + za každé procento její kvality další 1.000,-KF

BONUSY special

1) BONUS special může získat 1x za 90 dní každý hráč, který už minimálně půl roku hraje, systém ho nabízí automaticky každému, kdo na něj má nárok
2) BONUSy special fungují jako normální BONUSy s jedinou výjimkou - nedají se prodávat ostatním hráčům
3) BONUSy special ale jinak fungují úplně stejně jako normální BONUSy
4) BONUS special získá pouze ten, kdo se přihlásí na následující tři měsíce k zobrazování reklam na této hře a žádný BONUS special ještě nemá
5) zastavit zobrazování reklam lze kdykoli získáním statutu V.I.P. hráč (stálý V.I.P. hráč může získat BONUS special, aniž by se mu kdy zobrazily reklamy)
6) hra ale jinak standardně dál zůstává zcela bez reklam, jejich zobrazování je dobrovolné a výhradně na přání hráčů

V.I.P. soutěž o BONUSY

1) této soutěže se smí zúčastnit jen V.I.P. hráči (hraje se až o 55 BONUSŮ každý měsíc)
2) vždy v okamžik přepočtu každý první den v měsíci získají BONUSY hráči, kteří momentálně jsou v tabulce, která je vidět u soutěže
3) rozhoduje okamžik nočního přepočtu hry
4) nejvýš v tabulce (uvedené u soutěže) se umístí ten, kdo v konkrétním měsíci nakoupí (za SMS nebo za peníze) nejvíc BONUSŮ
5) BONUSY zakoupené od hráčů za herní peníze se nezapočítávají v této soutěží, ani BONUSY special
6) v případě shody (stejného počtu zakoupených BONUSŮ) rozhoduje delší platnost V.I.P. účtu
7) kdo v okamžiku přepočtu (prvního dne v měsíci) nebude V.I.P. hráčem, nezíská žádnou z odměn

Drobné omezení

1) Kvůli používání různých programů, které klikají místo uživatele, je nastaven limit 300 kliků za hodinu, běžnému hráči musí stačit (VIP hráči mají 600 / hod) 

NEJČASTĚJŠÍ OTÁZKY

1) Jak se přihlásím do týmu?
Kliknutím na konkrétní ligu, pak na konkrétní tým a když je tam napsáno "volné místo", tak kliknutím na to.

2) Jak získám peníze?
Každý klub uvádí, kolik platí každému hráči za výhru, remízu a kolik je pokuta za prohru

3) Proč mě nikdo nechce do týmu?
Protože se musíš nejdřív něco naučit. Buď trpělivý. Každý den si rozumně přidávej body na dvě až tři vybrané schopnosti, dokud
je nebudeš mít na max. Pak si k nim přiber další dvě a neustále je doplňuj. Tak pokračuj i dál aspoň každý druhý den. Brzy
uvidíš své zlepšení. Trpělivost a píle tě můžou dovést až na vrchol.

Na další dotazy rád odpovím v diskusi.

Jirka

-----

Poslední změny ve hře:

25.05.2013 !! zavedena novinka - na dovolené je možno být až půl roku
30.04.2013 !! zrušena možnost prodání postupové licence do nejvyšší ligy (bez B týmů nemá smysl)
12.04.2013 !!! zrušeny B týmy
01.03.2013 přidání dvojího potvrzení volby "sníst vše"
22.02.2013 oprava chyby pozdního odstranění zobrazování reklam (při dobrovolném přijetí na 3 měsíce)
14.02.2013 ! oprava chyby nemizející energie o -2% u hráčů s agresivní taktikou
13.02.2013 odstranění tlačítka "reagovat" při psaní reakce v diskusi
12.02.2013 ! zavedení skryté taktiky ostatních týmů
26.01.2013 !!! zavedení hmotnosti hráčů, výšky a BMI indexu
25.01.2013 !!! zavedení energie

!!! - znak pro zásadní změny ve hře
!! - znak pro klíčové změny ve hře
! - znak pro větší změny ve hře
∙ - znak pro zanedbatelné změny ve hře